Стимулюємо фізичну активність
Лікарі відзначають: запорука
успішного розумового розвитку дитини — її фізична активність, особливо на
свіжому повітрі. Які ж іграшки стануть у пригоді в приміщенні й надворі?
Дитячий транспорт. Це
велосипеди, толо- кари (машинки-каталки), самокати та біговели. їх використання
запобігає гіподинамії, сприяє розвитку координації, вестибулярного апарату,
тренуванню суглобів та м’язів. Перевагу варто віддавати двом останнім видам:
при їзді на них працюють не лише ноги, а й руки та черевний прес. А от економні
варіанти — трансформери (біговели-самокати, біговели-велосипеди) — незручні в
користуванні й навіть можуть призвести до травми: у них неправильно
розташовано центр ваги, вони мають завелику масу, майже не регулюються під
зріст дитини і погано долають перешкоди на шляху.
М’ячі. Бажано, щоб
вони були різних розмірів та з різних матеріалів.
Кеглі. їх можна
збивати м’ячем, переносити з місця на місце, катати по підлозі рукою чи ногою,
пробігати чи проповзати між ними або по обмеженій ними доріжці.
Іграшки-“стрибуни”. Йдеться про
дитячий варіант фітбола — великі гумові іграшки-тварини, з якими можна
виконувати цілі комплекси вправ для зміцнення хребта, посилення кровообігу в
між- хребцевих дисках та обміну речовин у тканинах.
Масажні доріжки та
килимки. Вони сприяють правильному формуванню стопи, розвивають
відчуття рівноваги та координацію, допомагають компенсувати брак тактильних
відчуттів.
Розвиваємо дрібну моторику
Цікавими для дітей і справді
корисними є іграшки, дії з якими вимагають точності й акурат-
ності, активізують логічне та образне мислення, виховують уважність.
ності, активізують логічне та образне мислення, виховують уважність.
Пірамідки.Перші дитячі
пірамідки з’явилися ще в Давньому Єгипті й досі залишаються
поширеними розвивальними іграшками. Обираючи пірамідки, слід віддавати перевагу тим, в
основі яких не конус, а прямий стрижень — з такою іграшкою можна виконувати більше завдань:складати кільця від більшого до меншого і від меншого до більшого, від світлого кольору до темного і навпаки, кидати їх на стрижень. Високий розвивальний потенціал мають пірамідки-вкладки з відерець або коробочок, з яких можна будуватиьвежі або складати їх за принципом мотрійки.
поширеними розвивальними іграшками. Обираючи пірамідки, слід віддавати перевагу тим, в
основі яких не конус, а прямий стрижень — з такою іграшкою можна виконувати більше завдань:складати кільця від більшого до меншого і від меншого до більшого, від світлого кольору до темного і навпаки, кидати їх на стрижень. Високий розвивальний потенціал мають пірамідки-вкладки з відерець або коробочок, з яких можна будуватиьвежі або складати їх за принципом мотрійки.
Сортери.Мабуть,
найпопулярніша нині розвивальна іграшка для дітей раннього віку —
ємкість з отворами різних форм, до яких потрібно добирати відповідні вкладки. Крім стандартних геометричних варіантів, існують також сортери з тваринами, фруктами, транспортними засобами тощо. Проте працювати з ними варто лише тоді,
коли дитина добре ознайомлена з об’єктами і легко впізнає їх за силуетами. Дуже корисні та
ємкість з отворами різних форм, до яких потрібно добирати відповідні вкладки. Крім стандартних геометричних варіантів, існують також сортери з тваринами, фруктами, транспортними засобами тощо. Проте працювати з ними варто лише тоді,
коли дитина добре ознайомлена з об’єктами і легко впізнає їх за силуетами. Дуже корисні та
багатофункціональні
грядки-сортери, куди дитина “саджає” і звідки “збирає”різні за розмі-
ром та формою об’ємні овочі.
ром та формою об’ємні овочі.
Складані картинки. Це
можуть бути об’ємні та плоскі пазли з невеликою кількістю де-
талей, дерев’яні та пластикові іграшки-вкладки (для найменших — ті, деталі яких мають ручки), розрізні картинки. Ігри з ними розвивають уявлення про співвідношення частини й цілого, фігури та її контура, вчать орієнтуватися в просторі.
талей, дерев’яні та пластикові іграшки-вкладки (для найменших — ті, деталі яких мають ручки), розрізні картинки. Ігри з ними розвивають уявлення про співвідношення частини й цілого, фігури та її контура, вчать орієнтуватися в просторі.
Пальчикові лабіринти.
Малятам подобається гратися з різнобарвними намистина-
ми. Для найменших, які ще можуть тягти в рот дрібні деталі, ідеально підходять пальчикові
лабіринти — іграшки для розвитку сенсорики,дрібної моторики та координації. Проводячи намистинки по складних заплутаних маршрутах, діти тренують суглоби рук. Така іграшка
ми. Для найменших, які ще можуть тягти в рот дрібні деталі, ідеально підходять пальчикові
лабіринти — іграшки для розвитку сенсорики,дрібної моторики та координації. Проводячи намистинки по складних заплутаних маршрутах, діти тренують суглоби рук. Така іграшка
корисна і для дорослих, які
багато працюють за комп’ютером: вона сприяє профілактиці тунельного синдрому
зап’ястя.
Розвивальні намиста.Трохи
старші діти залюбки нанизують розвивальні намиста — на-
бори різноманітних намистин (однотонних або із зображеннями), які потрібно набрати на шнур з довгим твердим кінцем. Нанизують такі намиста відповідно до завдання дорослого (від меншої до більшої, спершу зелені, потім жовті, однквіточку і два кружечки тощо) або за бажанням дитини. Особливо радує малят можливість потішити власноруч зібраним намистом маму або старшу сестру.
бори різноманітних намистин (однотонних або із зображеннями), які потрібно набрати на шнур з довгим твердим кінцем. Нанизують такі намиста відповідно до завдання дорослого (від меншої до більшої, спершу зелені, потім жовті, однквіточку і два кружечки тощо) або за бажанням дитини. Особливо радує малят можливість потішити власноруч зібраним намистом маму або старшу сестру.
Шнурівки. Стандартні
іграшки-шнурівки ще заскладні для дітей раннього віку. Для них іс-
нує спрощений варіант — основи з наскрізними дірками, крізь які треба пропустити шнур з великим наконечником. Спершу діти вчаться працювати з одним отвором, потім поступово збільшують їхню кількість. Найчастіше такі іграшки виготовлені у формі фруктів,
овочів чи грибів, а наконечник має форму гусені.
нує спрощений варіант — основи з наскрізними дірками, крізь які треба пропустити шнур з великим наконечником. Спершу діти вчаться працювати з одним отвором, потім поступово збільшують їхню кількість. Найчастіше такі іграшки виготовлені у формі фруктів,
овочів чи грибів, а наконечник має форму гусені.
Робимо іграшки власноруч
Яким би широким не був асортимент
іграшкових магазинів, багатьох видів цікавих і справді корисних іграшок там
не знайдеш: виробляти їх фабричним способом не надто прибутково, а
розрекламувати не так просто, як, скажімо, електронні звукові й музичні
іграшки. Проте завдяки Інтернету можна знайти як готові вироби, так і
майстер-класи з виготовлення їх власноруч.
“Шукалки”. Чудово
розвивають моторику та короткочасну пам’ять фігурки з фетру або велюру,
наповнені білим бісером, гранулятом чи пропареним рисом та кольоровими
ґудзиками і намистинами. Ці фігурки мають віконечка з цупкої прозорої плівки.
Дитина натискає на іграшку так, щоб у віконечку з’являвся певний названий
дорослим предмет. До “
нерідко додають “карту
скарбів” — підказку, які саме фігурні ґудзики там можна знайти.
“Ненажерки”. Це об’ємні, порожні
всередині ляльки у вигляді звірят. їх потрібно “годувати” намистинками,
дрібними іграшковими фруктами або справжніми горішками (предмети потім
виймаються через отвір ззаду або внизу іграшки). Така забавка поширена в
Японії. Виготовити “ненажерку” можна навіть з картону та пластикового
стаканчика. Більш довговічним буде текстильний або в’язаний варіант. Така
іграшка і моторику розвиває, і вчить дбати про когось.
Сенсорні міні-килимки для рук.
Стандартні масажні килимки призначені для ніг. Проте
виготовити подібні можна і для рук — нашити на основу з тканини різних фактур чи в’язаного полотна доріжки з ґудзиків та намистин і заохочувати малят проходитися по них пальчиками у різні способи: приставним кроком, повільно, швидко, великими і малими
кроками. Збільшити розвивальний потенціал таких іграшок можна, додавши килимкам сюжетності.
виготовити подібні можна і для рук — нашити на основу з тканини різних фактур чи в’язаного полотна доріжки з ґудзиків та намистин і заохочувати малят проходитися по них пальчиками у різні способи: приставним кроком, повільно, швидко, великими і малими
кроками. Збільшити розвивальний потенціал таких іграшок можна, додавши килимкам сюжетності.
Звісно, це не всі можливі типи
корисних іграшок для дітей раннього віку, проте творчим пе-
дагогам і батькам вони можуть дати ідеї для пошуку нових методичних матеріалів.
дагогам і батькам вони можуть дати ідеї для пошуку нових методичних матеріалів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий